Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2010

Φιλόδοξος – Ρεαλιστικός – Προοδευτικός  
– Επιστημονικός – Διεκδικητικός  
– Σοβαρός – Υπεύθυνος






Μέσα στη γενικευμένη οικονομική κρίση, η Διοίκηση του Δήμου κατάφερε να φέρει για ψήφιση στις 10-12-2009 το νέο προϋπολογισμό του Δήμου για το 2010 με πληρότητα και επιστημονική τεκμηρίωση. Για το λόγο μάλιστα αυτό ο κ. Δήμαρχος ευχαρίστησε δημόσια τις Υπηρεσίες του Δήμου, οι οποίες δείχνουν την επαγγελματική τους επάρκεια και την υψηλή τους ποιότητα. Από την άλλη η Αντιπολίτευση αιφνιδιάστηκε σε τέτοιο βαθμό, που άρχισε να ισχυρίζεται ανακριβή ή υπερβολικά πράγματα και να δημιουργεί την εντύπωση ότι ευρίσκεται μακράν των δημοτικών θεμάτων και προβλημάτων.

Αναξιόπιστη Αντιπολίτευση

Διότι δεν δικαιολογείται αλλιώς ο ισχυρισμός ότι οι δαπάνες υποσκελίζουν τα έσοδα, ενώ έπρεπε να είχαν διαβάσει στον ίδιο τον προϋπολογισμό ότι τα τακτικά έσοδα φέτος (2009) αυξήθηκαν κατά 3.700.000 ΕΥΡΩ και το χρηματικό υπόλοιπο στα ΕΣΟΔΑ ανέρχεται σε 5.279.000ΕΥΡΩ, γεγονός που ο Δήμαρχος βρήκε την ευκαιρία να τους κολλήσει στον τοίχο.
Ούτε έχει ίχνος ακρίβειας ο ισχυρισμός ότι ο προϋπολογισμός δεν έχει γραμμή πλεύσης, ενώ πρέπει να γνωρίζουν ή αδικαιολόγητα να έχουν ξεχάσει ότι πριν από τον προϋπολογισμό έχει συνταχθεί και έχει ψηφισθεί από το Δ.Σ. το Τεχνικό Πρόγραμμα 2010 του Δήμου, έχει συνταχθεί και ψηφισθεί το τετραετές πρόγραμμα δράσης του Δήμου και μαζί με τον ίδιο προϋπολογισμό 2010 ψηφιζότανε  και το Πρόγραμμα δράσης του 2010 (δηλ. του ιδίου έτους). Δηλαδή ο Δήμος έχει σχεδιάσει το Πρόγραμμα Δράσης του, που το επιβάλλει ο Νόμος (άλλο αν οι πιο πολλοί Δήμοι δεν το κατάρτησαν), για μια τετραετία, το Τεχνικό Πρόγραμμα και το Πρόγραμμα Δράσης του ιδίου έτους και έχει σε αυτά προσδιορίσει επακριβώς κάθε έργο και κάθε εργασία και δράση που θα κάνει με τα αντιστοιχούντα στο καθένα ποσά μέσα στον άνω χρόνο και αυτοί, ψευδόμενοι, παριστάνουν ότι αγνοούν γεγονότα που οδηγούν ακριβώς στους αντίθετους ισχυρισμούς τους. Αποδεικνύουν ότι η Δημοτική Αρχή και πλεύση έχει και προγραμματισμό και επιλογές έργων και δράσεων και περισσή σοβαρότητα έχει, που στερούνται άλλοι.
Επίσης, ισχυρίστηκαν ότι ο Δήμος κάνει εκποιήσεις περιουσιακών του στοιχείων και ότι θα παλέψουν και δεν θα επιτρέψουν να εκποιήσει και το τελευταίο περιουσιακό του στοιχείο, ενώ αυτό είναι ψευδές και το γνωρίζουν διότι ο Δήμος ΟΥΔΕΠΟΤΕ εκποίησε κανένα περιουσιακό του στοιχείο, αλλά αντιθέτως α γ ό ρ α σ ε πολλά ακίνητα, όπως τη βίλλα Ζωγράφου, το ακίνητο της Λυκάβου, το ακίνητο στην Σταυραετού για Κέντρο Νεότητας, το ακίνητο στην Αγ. Γεωργίου 3 για 3ο ΚΑΠΗ, τον τέως κινηματογράφο «ΑΘΗΝΑ» στα Άνω Ιλίσια κ.λ.π.
Άλλος της Αντιπολίτευσης μίλησε με αμετροέπεια για δήθεν επίφαση λαϊκής συμμετοχής που δεν υλοποιείται ποτέ, ενώ ο ίδιος ήταν εκείνος και οι περί αυτόν με άλλους αναρχοαυτόνομους, οι οποίοι απέκλεισαν δύο φορές το Δημαρχείο για να μην γίνουν οι δημοπρασίες για τα γκαράζ.  Δηλαδή ενώ οι ίδιοι παρεμποδίζουν και αποκλείουν την υλοποίηση των εξαγγελθέντων έργων, διαμαρτύρονται για την μη… υλοποίησή τους.                                                                                                
Στα ύψη η αναίδεια του ψεύδους.
Αυτά και πολλά άλλα θα μπορούσαμε να πούμε, αλλά το λόγο θα έχουν παρακάτω όλοι οι εκπρόσωποι του Δημοτικού Συμβουλίου.
Εκείνο, όμως που πρέπει να καταγράψουμε είναι ότι επί ΕΝΔΕΚΑ χρόνια, οι της Αντιπολίτευσης λένε τα ίδια πράγματα, ανακρίβειες, γενικότητες, φέρνουν την καταστροφή και διαψεύδονται οικτρά.                                                            
Αλλά μυαλό δεν βάζουν και διαμαρτύρονται ότι σε τέτοιου είδους ερωτήσεις ο Δήμαρχος δήθεν τους μιλάει απαξιωτικά, γιατί δεν κατάλαβαν ποτέ ούτε τη θέση τους, ούτε το ρόλο τους.

Η εισήγηση της Δημαρχιακής
Επιτροπής στο Δ.Σ.

Η Δημαρχιακή Επιτροπή επελήφθη του νέου Προϋπολογισμού 2010 και υπέβαλλε, μετά από συζήτηση της εισήγησης της Διοίκησης του Δήμου, την πρότασή της στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Ο νέος προϋπολογισμός είναι συντονισμένος με το νέο Τεχνικό Πρόγραμμα 2010, τα ετήσια προγράμματα δράσης και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου όπως αυτό εγκρίθηκε με την υπ΄αριθμ. 9170/22166/10.11.2008 απόφαση του Γ.Γ. της Περιφέρειας Αττικής.
Είναι φιλόδοξος, έχει στόχους, έχει προοπτικές, είναι συγχρόνως ρεαλιστικός και αποπνέει την επερχόμενη περαιτέρω πρόοδο του Δήμου η οποία διανοίγεται διάπλατα με την αναγνωρισθείσα από τους Δημοσίους φορείς Διαχειριστική επάρκεια του Δήμου μας δυνάμει του υπ΄αριθμ. 8071/11-12-2008 εγγράφου επιβεβαίωσης της ενδιάμεσης διαχειριστικής αρχής της Περιφέρειας Αττικής. Οι πηγές των εσόδων είναι ακριβείς και προσδιορίζονται επακριβώς εις την εισηγητική έκθεση της Υπηρεσίας.
Εκτός από τα τακτικά έσοδα, που ανέρχονται σε 40.938.233,72€ έχουμε προβλέψει την κάλυψη δαπανών για επενδύσεις, πράσινο-απαλλοτριώσεις, αναπλάσεις και κατασκευή υπογείων χώρων στάθμευσης, μέσα από χρηματοδοτήσεις των διαφόρων ευρωπαϊκών και μη προγραμμάτων (ΘΗΣΕΑΣ κλπ), από δάνεια και ίδια συμμετοχή, από αυτοχρηματοδοτήσεις κλπ.  Έχουμε εξαντλήσει κάθε είδους έσοδο, που μπορεί βάσιμα να επιτευχθεί, χωρίς να έχουμε καταφύγει στην πρόσθετη χρέωση των συμπολιτών μας, αφού και τα ανταποδοτικά τέλη του 5% όχι μόνον μόλις καλύπτουν τον πληθωρισμό, αλλά με την επιβάρυνση της Δ.Ε.Η. με 8% για φωτισμό, υπολειπόμεθα ενεργητικά της ανταποδοτικότητας εις βάρος του Δήμου, πλέον των όσων διεξοδικά αναφέραμε κατά την συζήτηση του καθορισμού των τελών αυτών (απαλλαγές για πολυτέκνους, αναπήρους κ.λ.π.)
Γι’ αυτό το ΣΥΝΟΛΟ των εσόδων που ανέρχεται σε 89.981.455,55€ είναι εντός των ορίων του εφικτού, συντρεχουσών και των λοιπών προϋποθέσεων ωριμάνσεως των έργων-μελετών, προγραμμάτων, απαλλοτριώσεων και αποτελούν τις απαραίτητες και τις αναγκαίες εγγραφές που επιβάλλονται από την Λογιστική Επιστήμη.
Οι δαπάνες του προϋπολογισμού προβλέπουν επενδύσεις 25.912.250,00€ ενώ καλύπτονται όλες οι λειτουργικές δαπάνες του Δήμου, των επί μέρους Υπηρεσιών και των Νομικών Προσώπων αυτού, λαμβανομένων υπόψη και των ενταχθέντων ήδη στο Δήμο και τα Ν.Π.Δ.Δ. αυτού τέως συμβασιούχων Αορίστου Χρόνου.
Οι αναγκαίες δαπάνες με τις εκτεθείσες έννοιες είναι εξασφαλισμένες και κατά τούτο ο προϋπολογισμός 2010 είναι ρεαλιστικός.
Υπάρχει πληρότητα εγγραφών σε όλα τα κονδύλια του προϋπολογισμού και επάρκεια του ύψους αυτών για τις αναγκαίες δαπάνες.
Παράλληλα θα αντιμετωπιστούν και οι ανταποδοτικές δαπάνες με περιστολή υπερωριών κατά τρόπο που να μην τίθεται σε δοκιμασία η ποιότητα των Υπηρεσιών Καθαριότητας και Φωτισμού.
Υπό τις προϋποθέσεις αυτές βρισκόμαστε προ μιας αναπτυξιακής πολιτικής του Δήμου, που θα αφήσει τη σφραγίδα της στην πόλη και στις επερχόμενες γενιές, η οποία θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια και θα επιφέρει αλματώδη πρόοδο στον τόπο, όπως πιστεύουμε ότι συμβαίνει τα τελευταία χρόνια.
Ιδιαίτερα όμως θα πρέπει να επισημάνουμε τις δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες και την περιρρέουσα ανά την υφήλιο και όχι μόνο στην πατρίδα μας, οικονομική κρίση, μέσα στις οποίες συνετάγη ο ανά χείρας προϋπολογισμός.
Οι αντιμετωπίσεις των δανείων μας, οι αυξήσεις των επιτοκίων, η ρευστότητα της αγοράς και των Τραπεζών και η όλη σημερινή αβεβαιότητα, έγιναν με σοβαρότητα, πνεύμα νοικοκυροσύνης και υπέρτατης ευθύνης.
Εδώ πρέπει να τονίσουμε την επιτευχθείσα πρόοδο της Τ.Α. στην απόδοση των υπεξαιρεθέντων την προηγούμενη 15ετία πόρων από την Κεντρική εξουσία, οι οποίοι πρόκειται πλέον να αποδοθούν στο συμφωνηθέν ύψος του 1 δις 711 εκατομμυρίων Ευρώ υπό μορφή ΟΜΟΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ.
Ήδη φέτος κατεβλήθη έναντι αυτών 1.100.000,00€ και αναμένεται 1.000.000,00€ ακόμη τον Ιανουάριο του 2010.
Ακόμη πρέπει να πούμε ότι φέτος αυξήθηκαν οι πόροι των ΚΑΠ έναντι του προηγούμενου έτους και από την αύξηση των επί μέρους εγγραφών του Κρατικού Προϋπολογισμού αλλά και της αύξησης των τελών κυκλοφορίας κατά 40% έναντι των λαμβανομένων μέχρι πέρυσι. Η συνολική αύξηση των Τακτικών Εσόδων ανήλθε φέτος στο ποσό των 3.700.000,00€ περίπου.
Και κατά την εξέλιξη αυτή ο προϋπολογισμός του 2010 είναι ευοίωνος, ρεαλιστικός και φιλόδοξος.

Τι είπε η Αξιωματική Αντιπολίτευση

Τα δάνεια δεν εξυπηρετούνται. Το θέμα της Βίλλας δεν έχει ρυθμιστεί πολεοδομικά, υπάρχει μείωση εσόδων από το Κοιμητήριο, τις διαφημίσεις κ.λ.π. Αξίζει βέβαια να αναφερθεί η σπατάλη χρημάτων σε μελέτες, σύνταξη προτάσεων και αναθέσεις προετοιμασίας φακέλων για υποβολή προτάσεων σε Ευρωπαϊκά προγράμματα ενώ θα μπορούσαν να γίνουν από τις Υπηρεσίες του Δήμου.
Είναι ένας προεκλογικός προϋπολογισμός, κενός περιεχομένου με τον οποίο υλοποιούνται μόνο οι ανελαστικές δαπάνες.

Τι είπε η Δημοτική Πρωτοβουλία

• Αλεξανδράτος Β.: θεωρώντας ότι για μια ακόμη φορά ο Προϋπολογισμός είναι αντιλαϊκός πέρα για πέρα, βασισμένος στην ανταποδοτικότητα και καθόλου διεκδικητικός. Επιπλέον ο Δήμος είναι υπερχρεωμένος και η Διοίκηση ανίκανη να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της.

Τι είπε το Κίνημα στην Πόλη

• Κωστόπουλος Κ.: θεωρώντας ότι ο Προϋπολογισμός βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και φειδωλός στις παροχές που αφορούν την Καθαριότητα, τον Πολιτισμό και γενικά τις παροχές προς τους δημότες.
Συμπερασματικά, είναι ανειλικρινής, φορομπηχτικός, μη αναπτυξιακός, με προώθηση έργων που ευνοούν τους ιδιώτες και με Δημοτικές Επιχειρήσεις μακριά από κάθε έλεγχο.
Απλά και μόνο ωραιοποιεί καταστάσεις αποδεικνύοντας τις προθέσεις της Διοίκησης που προσπαθεί να κρύψει την ανικανότητά της καθώς και την έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και μη σωστά στελεχωμένες υπηρεσίες.

Ο Δήμαρχος στη δευτερολογία του είπε:

Ο κ. Δήμαρχος λαμβάνοντας το λόγο τόνισε ότι και φέτος ο Προϋπολογισμός είναι προσεγμένος χωρίς ανασφάλειες και η Αντιπολίτευση όφειλε να αναγνωρίσει τους σωστούς χειρισμούς της Διοίκησης, η οποία κατάφερε να αντιμετωπίσει επιτυχώς το σημαντικό κόστος των αμοιβών του μεταφερόμενου προσωπικού της ΔΕΑΔΗΖ και των Αστικών Μη Κερδοσκοπικών Εταιρειών σε προσωποπαγείς θέσεις Αορίστου Χρόνου στο Δήμο και στα Νομικά Πρόσωπα αυτού (260 άτομα)
Οι κατηγορίες για μη υλοποιήσεις έργων είναι αβάσιμες και γίνονται εκ του πονηρού.
Όλοι γνωρίζουμε ότι ενώ η κατασκευή των γκαράζ βρίσκεται στην τελική ευθεία, υποκινούμενες ομάδες πολιτών μποϋκοτάρουν τις δημοπρασίες, κλείνοντας τις εισόδους του Δημαρχείου και εμποδίζοντας έτσι τους ενδιαφερόμενους να προσέλθουν για την πραγματοποίηση των διαγωνισμών. Δεκάδες έργων εκτελούνται αυτή τη στιγμή σε έργα υποδομής, περιβάλλοντος, Σχολικών κτιρίων, ηλεκτροφωτισμού, οδοστρωσιών κ.λ.π.
Επιπροσθέτως, το επαναλαμβανόμενο θέμα της μη αξιοποίησης της Βίλλας, έχει καταντήσει πια ανούσιο, καθώς είναι γνωστή η δικαστική απόφαση του ΣτΕ που σχετίζεται με το θέμα αυτό τόσο από συζητήσεις που έχουν γίνει στο Δημοτικό Συμβούλιο όσο και από δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων και όλοι γνωρίζουμε ότι αναμένεται η πολεοδομική ρύθμιση του χώρου από το ΥΠΕΧΩΔΕ και ότι ο Δήμος έκανε ότι εξαρτάται από αυτόν προς την κατεύθυνση αυτή, για να μην αναφερθούμε αυτή τη στιγμή στις συγκεκριμένες ευθύνες της Αντιπολίτευσης, στην καθυστέρηση της Πολεοδόμησης από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Αλλά ηθελημένα αγνοούν και τη μεγάλη δημοπρασία ανάπλασης της πόλεως ύψους 2.700.000,00€ με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, η οποία ανέδειξε ήδη μειοδότη ο οποίος εντός του Ιανουαρίου 2010 θα αρχίσει τα έργα.
Παράλληλα είναι γνωστές και συγκεκριμένες οι προτάσεις μας σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα, πολλά των οποίων μας εγκρίνονται, όπως το edemocracy, το Υγείας, την έξυπνη ενέργεια κ.λ.π, αλλά η μικροψυχία ορισμένων τα διαγράφει αυθαίρετα.
Ο Δήμος μας ήδη έχει μπει για καλά στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Οι κατηγορίες μη αποπληρωμής του Δανείου, μόνο αστείες μπορούν να χαρακτηριστούν, εφόσον οι δόσεις του δανείου κατατίθενται στην Τράπεζα στις ορισμένες ημερομηνίες καταβολής τους, πράγμα το οποίο μπορεί να επιβεβαιώσουν και οι Ταμειακές Υπηρεσίες του Δήμου, βάσει των εγγράφων που διατηρούν στο Αρχείο τους και πρόβλημα υπάρχει μόνον ως προς την εκταμίευσή τους, για λόγους που δεν έχει ο Δήμος καμία ευθύνη.
Τέλος, αποτελεί σκόπιμο ψεύδος, ότι δήθεν γίνεται σπατάλη χρημάτων για μελέτες και Ευρωπαϊκά προγράμματα, όταν είναι γνωστό ότι γίνονται τέτοιες μελέτες ΜΟΝΟ  όταν οι Υπηρεσίες του Δήμου δηλώνουν πως αδυνατούν να τις συντάξουν ή δεν γνωρίζουν το γνωστικό τους αντικείμενο και μάλιστα σε ποσοστό 30% έναντι του ποσού των νομίμων μελετών.