Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών θέλει τα γκαράζ

Μία ολόκληρη Κοινωνία, μία ολόκληρη Πόλη επιμένει. Στην κατασκευή και λειτουργία των ΓΚΑΡΑΖ.
Όλοι στην Πόλη αυτοί αναζητούν μια θέση στάθμευσης. Το Δημοτικό Συμβούλιο με υπεράνθρωπες προσπάθειες και οι Υπηρεσίες του Δήμου ξεπέρασαν τα εμπόδια της κάθε γραφειοκρατία και έφθασαν στις εγκρίσεις μελετών, σχεδίων, τευχών δημοπράτησης και του τελικού σταδίου της Δημοπρασίας σε πλαίσιο ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ.
Οι θέσεις αυτές στάθμευσης είναι προ των πυλών του Δήμου. Οι πολίτες και ιδιαίτερα οι επαγγελματίες ζητούν να κλείσουν θέσεις στάθμευσης για τους πελάτες τους. Γιατί δεν μπορούν να σταθμεύσουν στα μαγαζιά τους και να ψωνίσουν. Γιατί από έλλειψη στάθμευσης μειώνεται η εμπορική κίνηση της Πόλης με όλα τα εντεύθεν επακόλουθα. Τα βράδια έχει καθιερωθεί πλέον σε όλους τους μεγάλους δρόμους η διπλή σειρά στάθμευσης.
Δεν πάει άλλο.
Όλοι καταλαβαίνουν, εκτός από μερικούς, μόνιμους αντιρρησίες και διαμαρτυρόμενους επί παντός επιστητού.
Τώρα τελευταία προστέθηκαν και ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι στους αποκλεισμούς των χώρων του διαγωνισμού, αφού ψήφισαν προηγουμένως την κατασκευή των γκαράζ κάτω από τις τέσσερις πλατείες.
Αυτοί, καίτοι δεν υπερβαίνουν τα 50 άτομα συνολικά και πλέον από τους μισούς δεν είναι ντόπιοι, αλλά περιφερόμενοι αντιδραστικοί κάθε έργου και κάθε προόδου, απέκλεισαν επανειλημμένα τους χώρους που εγένοντο οι δημοπρασίες για τα ΓΚΑΡΑΖ από τις 4-10-2009 έως στις 2-2-2010. Έτσι ματαιώνουν τη διενέργεια των διαγωνισμών.
Το ίδιο προβλέπεται να γίνει και στις τρεις τελευταίες επαναλαμβανόμενες δημοπρασίες στις 17/2/2010, όχι πλέον από τους γνωστούς καταληψίες, αλλά και από έλλειψη ενδιαφέροντος των εργολάβων, για μεσολαβήσαν σοβαρό γεγονός στον οικονομικό προϋπολογισμό των μελετών των ΓΚΑΡΑΖ που πρέπει να εφαρμόσουν.
Διότι στις 28/1/2010 έληξε η ισχύς του Αναπτυξιακού Νόμου, ο οποίος προβλέπει επιδότηση των γκαράζ με ποσοστό 30-40% επί του προϋπολογισμού κάθε έργου και έως ότου εκδοθεί ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος, που προβλέπεται να γίνει μέσα στο Μάρτιο 2010, οι εργολάβοι δεν διακινδυνεύουν να βάλουν από την τσέπη τους το ποσόν της επιδότησης.
Προφανώς θα αναμένουν τις νέες προτάσεις και ρυθμίσεις. Είναι λογικό και ο Δήμος πρέπει να περιμένει.
Επί των προβλεπομένων νέων εξελίξεων ζητήσαμε τη γνώμη του Δημάρχου κ. Γιάννη Καζάκου και για τον τρόπο που προβλέπει ν’ αντιμετωπίσει μελλοντικά το θέμα.
Ο Δήμαρχος μας είπε:
«Η Πόλη επιμένει θετικά. Είναι συντριπτική η θέληση των πολιτών. Είναι αδιανόητο να μην παρέχεται προστασία από το Κράτος στην απρόσκοπτη λειτουργία της Πολιτείας και των οργάνων της. Αποτελεί έλλειμμα της Δημοκρατικής Πολιτείας, να μην μπορεί να εφαρμόσει τις αποφάσεις της δημοκρατικής πλειοψηφίας.
Οι προβληματισμοί είναι πολλοί, αλλά δεν είναι του παρόντος. Η υπόσχεση που δώσαμε στους πολίτες και η εντολή που πήραμε για τα ΓΚΑΡΑΖ, δεν θα προδοθεί από εμάς. Εμείς θα συνεχίσουμε με επιμονή και υπομονή το έργο μας.
Ο Νόμος ορίζει τι συμβαίνει όταν οι διαγωνισμοί αποβαίνουν  άγονοι. Θα εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες που παρέχει ο Νόμος. Από εμάς δεν πρόκειται να μην κατασκευασθούν τα ΓΚΑΡΑΖ. Όχι από πείσμα. Από απλή αδήριτη ανάγκη. Που την βλέπουμε ΟΛΟΙ και εκείνοι ακόμη που αντιδρούν.
Εάν συντρέξουν άλλες περιστάσεις, πέραν των δυνάμεων μας και των επιρροών μας, τότε ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του. Εμείς θα μείνουμε όρθιοι στις επάλξεις, αγωνιζόμενοι για τα πραγματικά συμφέροντα του Λαού της Πόλης μας».